Gott nytt år!

Då var det bara minuter kvar på det här året. I år innebär det även slutet på min vistelse i Japan. Om femton dagar går planet från Narita till Pudong International Airport utanför Shanghai. Det blev ett ganska abrupt slut måste jag säga, men jag ångrar ingenting. Yoshida, Temple, mitt jobb på Family Mart, allt har varit oförglömliga upplevelser som inte varit en sekunds bortkastad tid. Nej, det kan man verkligen inte säga. Alla upplevelser här i Japan har gjort att jag fått ett helt annorlunda sätt att se på saker. En annan dimension när jag försöker förstå hur folk runt omkring mig fungerar. Ett verktyg att använda vart jag än väljer att åka någonstans och vad jag än väljer att göra.

Vad som än hänt på den här sidan av jorden kommer jag aldrig någonsin glömma att det var här jag träffade Chin. Den kanske mest omvälvande händelsen i mitt liv. Han har verkligen öppnat dörren till Asien för mig och fått mig att inse hur många förlegade fördomar jag gått och burit på. Nu bär det av till hans hemstad Nantong innan vi fortsätter färden hem till Sverige. Från och med nu är allting möjligt. Det här är bara början!

Titta gärna in på bloggen (updaterad) jag kommer använda mig av när vi nått Kina 🙂

Kommentera

