Irritationsmoment #2

Kund kommer fram till mig i kassan och ställer sina varor framför mig.

Jag: Välkommen
*Kunden vänder sig om mot min kollega som håller på att packa upp varor*
Kund: Hörrö, den här tjejen är ju utlänning hon kommer inte förstå vad jag säger. Säg åt henne att jag vill ha den här varan i en separat påse och resten i en andra påse.
Jag: Okej jag förstår, men du vill betala båda tillsammans? (ibland vill de ha två kvitton)
Kunden: Kan du förklara för henne!! Hon kan ju inte japanska! Hallå? Hon är ju utlänning.
Jag: Okej, jag lägger den här varan i en påse och de här varorna i en annan påse.
Kunden: Alltså, hon förstår ju inte.
*Jag tar fram två påsar och lägger den ena vid den speciella varan och den andra intill resterande varor varpå kunden lugnar sig*
Jag: Det blir 1350yen tack. Har du poängkort?
Kund: Hmpf, nej det har jag inte…

Min kollega tappade hakan och fick inte ur sig ett ord under tiden som kunden stod och gormade. Han hörde ju också att jag redan förstått vad kunden ville ha sagt. Tack och lov är 99.9% av mina kunder helt fantastiska. Det får sådana här idioter att sticka ut lite extra.

One thought on “Irritationsmoment #2”

  1. Åh suck,människor är sig lika överallt på jorden!!! Vi hade årets kommentar här för ett tag sedan, så dumt att jag inte vet var jag ska börja.
    Gäst: Det är en tjuv i receptionen.
    Bartender: Varför tror du det?
    Gäst: Ja han är inte svensk i alla fall.
    Som sagt, jag vet inte var jag ska börja ens!

Kommentera

