”Roliga” skämt från jobbet

Jag: Ska jag micra matlådan åt dig?

Kunden: Ja, gör det. Passa på att micra den här påsen med is också.

Kunden: Var kommer du ifrån

Jag: Jag kommer från Sverige

Kunden: HAHA vad roligt! Om man säger det på engelska blir det ju Sweden, och Sweden låter ju som suiden (risfält) på japanska, hahahahaha, risfält!

Jag: Vill du ha en påse?

Kunden: Ja, stoppa den i en påse (fukuro), hehe. Du vet vi är ju i Ikebukuro nu , haha (sista tecknet i Ikebukuro betyder påse)!

Jag: Eh, ja jo vi är ju det.

2 thoughts on “”Roliga” skämt från jobbet”

  1. Hahaha underbart! Själva har vi provat en ny typ av felanmälan den här veckan, ”Jo du vi behöver få hit en tekniker som fixat ett lysrör…för det är fullt av rå kycklingsaft…”!!!

Kommentera

