Inväntar värmeböljan

Efter en lååång ledighet, massa kanjiplugg och en del jobb är det äntligen tillbaka till skolbänken imorgon. Det börjar med Politics of Identities in America och Visual Anthropology of Modern Japan. Jag hoppas att den senare kursen ska ge lite bränsle åt den här bloggen även om tiden till bloggande drastiskt kommer att sjunka (insåg jag när jag läst igenom den 30-sidiga kursbeskrivningen).

Den sista dagen på lovet spenderades i alla fall i Ikebukuro där jag sista-minuen shoppade sommarplagg. Nu när jag äger fler klänningar, kjolar och kortbyxor än jag någonsin gjort i hela mitt liv så säger jag bara: ”kom igen då sommarn, gassa på lite hårdare”. Kanske borde jag investerat i ett par gummistövlar istället. Men nej, jag vill helst glömma att hela juni är en enda lång regnmånad. Tar på mig mina klänningar och låssas som att det inte regnar istället.

wpid-1400982136659.jpgKlädkedjan GU ger en enkel påminnelse om hur man överlever: all you need is icecream.

2 thoughts on “Inväntar värmeböljan”

Kommentera

