Ni kan kalla mig ers höghet

När jag äntligen kom till skott med att fixa ett bankkonto till jobbet blev chefens reaktioner inte direkt vad jag hade förväntat mig. Istället för att skriva av namn och kontonummer och låta mig påbörja mitt skift blev det en lång diskussion om mitt mellannamn Elisabeth. Jag har tidigare förstått på Chin att det anses vara ett fint namn men jag förtod inte vidden av det hela förän min chef började fråga om jag var släkt med det brittiska kungahuset. Jag fick fint förklara att namnet är populärt även bland oss rödblodiga människor.

imageKungligt vacker en söndagkväll som denna. Namnet var Elisabeth men ni kan kalla mig ers höghet.

2 thoughts on “Ni kan kalla mig ers höghet”

Kommentera

