Köttbullar och makaroner

Köttbullar och makaroner var standardmat i slutet av månaden när jag pluggade till uska i Göteborg. Här borta är det inte lika lätt att slänga ihop något gott som samtidigt är så löjligt billigt som Lidls köttbullar och Icas snabbmakaroner. Nej här ser studentkosten annorlunda ut. Det finns billiga varor men att lista ut hur de ska tillagas är ett projekt i sig. Min eminenta andra hälft har dock lärt mig ett och annat och nu har vi en given ”i slutet av lönen favorit”. Ett paket tofu kostar runt 50yen (några kronor) och blir tillsammans med chiliolja och en skål ris en fantastiskt mättande middag för det låga priset.

imageSnabbt, nyttigt och inte allt för mastigt innan jobbet. Jag gillar min nya studentkost skarpt!

Kommentera

