Roliga språkmissar

Jag har redan berättat om att dricka böcker och andra språkmissar man kan göra när man läser språk. För några veckor sedan kunde jag lägga ytterligare en till listan. Jag råkade nämligen tappa en varmkorv på golvet när jag skulle ge den till kunden. När jag sedan skulle förklara detta för min chef lyckades jag blanda ihop orden ”tsukamaru” (arrestera) och ”tsukamu” (greppa). Ni kan ju tänka er reaktionen när jag kom in på kontoret och sa att jag misslyckats med att arrestera en korv och att den därför nu är slängd i papperskorgen.

Image
Tsukamu
Foto: http://www.fotoakuten.se

Image
Tsukamaru

One thought on “Roliga språkmissar”

  1. Haha, helt underbart :-)! Tack för att du bjöd på ett gott skratt på morgonen, det behövdes! Hoppas du mår bra annars, vi saknar dig här och ser mycket fram emot augusti!//Anna

Kommentera

