Asiens underbara hudvård

När man säger Japan tänker många på prisvärd och avancerad teknik. Det är sant att man får mycket teknik för pengarna i Japan och att utbudet är större, men extremt mycket billigare är det faktiskt inte. Speciellt inte kända märken som Canon eller Nikkon. Det som däremot ger valuta för pengarna är hudvården. Östasiens hudvårdsprodukter är de i särklass bästa produkterna jag någonsin testat. Priser ligger ungefär på samma nivå som Sverige (lite beroende på kurs) men man får så oerhört mycket mer för pengarna. Dessutom är sortimentet bredare här än i Sverige.

Trots att många produkter håller hög kvalitet är frågan om djurtester en icke-fråga här. Min fåfänga bråkar ofta med min moral om vilken produkt jag ska välja. Alltså består min hudvårdsserie av en skala produkter som går från ”etisk” till ”hur tänkte du här egentligen?”.

Image

Hela skalan: Icke-djurtestad (i något led) och fair trade-främjande toner från The Body Shop, Sojamjölkslotion utan konstiga tillsatser och Etude Houses antagligen skrämmande oetiska BB cream (men ack så bra).

P.S. Ni har inte testat riktig BB-cream om ni inte testat koreansk BB-cream.

Kommentera

