Prov överallt

Jag har kommit till det där stadiet där jag inte längre vet vad jag ska skriva om. Min vardag handlar för det mesta om kombinis, Amerikansk historia och världspolitik. Inget jag känner passar här. Kanske kan jag påminna er igen om hur extremt mycket japaner gillar prov. Inte bara är det prov i skolan utan när man gått ut skolan ska man göra prov på företaget man hoppas få jobb på. Även på kombinin måste jag plugga mig igenom ett antal böcker om hur kombinin funkar. Efter varje avdelning genomför man ett test. Blir man godkänd får man lov att genomföra det man blev testad på med riktiga kunder. Det senaste testet jag gjorde var att ta emot räkningar och korrekt mata in i kassan, kontrollera med kunden och stämpla räkningarna. Andra test har varit att servera en file spicy chicken på tio sekunder samt att säga välkommen och välkommen åter med tillräckligt hög röst och vid rätt tillfällen. Tydligen finns även ett test som kontrollerar om du ler tillräckligt mycket och senast förra veckan såg jag en arbetskompis genomföra tobakstestet, dvs att man kan namnen på alla olika cigarettsorter som säljs.

Kommentera

