En du-reform hade inte suttit helt fel

Såhär känns det ibland när man blir tilltalad på överformellhetsspråket keigo:

Försäljare: Jag jobbar för lajnboaerjb och du kfjvjdkfnvj är det inte så?
Jag: Jo
Försäljare: Jag förstår, hur många eojrnjfd ska ojerajn eller ajbfjoda?
Jag: Eeh… ja?
Försäljare: Okej ojerajn ajbfjoda alltså. skjdfh i dsjns så länge jdnkndv och aerjnan eller hur?
Jag: Ja, något sådant.
Försäljare: kjadfjnmogejbahgoanfgjlanfdgjnaodknfvglkdnfvdkvlnadflnb
Jag: Ursäkta, jag är inte så bra på keigo.

Kommentera

