Dags att erövra

Alla andra terminsstarter har börjat med panik, stress och ångest, för många kanji, fullproppade gloslistor och så vidare och så vidare. Idag påbörjade vi vad jag trodde skulle vara helvetet men det visade sig vara tvärtom. Glosorna har reducerats med en tredjedel och kanjiinlärningen har blivit något mer dynamisk (kan man någonsin kalla kanjistudier för dynamiska?). Trots att vi flyttats upp en nivå känner jag mig ganska lugn. Kanske för att denna terminen blir min sista på Yoshida och jag kan släppa slutprovsstressen och bara ägna mig åt att lära mig saker för att minnas dem.

imageBok i Japanska språket tillägnat folk som vill plugga på japanskt universitet.

Kommentera

