En kvarts sekel

Jag tror att jag var ungefär arton, knappt utflyttad ur föräldrahemmet, när jag bestämde mig att jag skulle ha barn innan jag fyllde tjugofem. Innan dess skulle jag ha ett häftigt jobb med en häftig titel. Nu har jag varken klämt ut en Johanna-mini eller kan titulera mig som något häftigare än student. Å andra sidan har jag fått förverkliga en livslång dröm om att lära mig fler språk. Dessutom har jag hittat en potentiell fadersgestalt till en eventuell arme kinessvenssons. Inte dåligt. Siktade mot stjärnorna och hamnade i trädtopparna. Fasligt fin utsikt här, måste jag ändå medge.

Idag har jag blivit väluppassad av min pojke som på bästa Chin-manér impulsköpte inte bara blommor och tårta på vägen hem från karaoken, utan även drog med mig in i en photo booth för parfotografering (populärt på den här sidan jordklotet). Den riktiga presenten var naturligtvis alldeles för spännande att ge för att vänta tills idag. Den har fått hänga och dingla runt halsen sedan igårkväll. Nu väntar en skön futon (madrass) som ska fullända en trevlig dag.

image

Kommentera

