Slutprov och pluggångest

Allt jag skrivit idag har kommit ut som en enda sörja av svordomar, självfördömmanden och pessimism blandat med några tafatta försök att hitta styrkan att fortsätta plugga. Jag vill spy på alla jävla passiva ord, kausativa verbformer och illa anpassade skriftspråk. Jag vill elda upp läroböckerna och ge en käftsmäll till den som ber mig använda kausativ-passiv meningsbyggnad.

Så. Då var det sagt. Och glömt. Nu kan jag cramma några timmar till. Ni kan ju titta på en bild av Tokyo så länge…

image

image

One thought on “Slutprov och pluggångest”

  1. Håll ut :-), du är grym! De flesta vet inte ens vad en kausativ-passiv meningsbyggnad är ;-). Skönt att du hittade den försvunna uppsatsen också. Ta hand om dig, kom ihåg att det är tillåtet – t o m bra – att pausa pluggandet emellanåt, ta en joggingtur i sandstormens Tokyo kanske 🙂

Kommentera

