Ueno Zoo

Jag har länge sagt att jag inte vill gå på zoo i Japan, jag har haft chansen många gånger och valt att säga nej. Men så kopplade lilla Chin på sin kinesiska charm och då var det svårt att motstå erbjudandet.

image

Dagen bjöd på strålande solsken(som kanske inte ser så strålande ut på just den här bilden…)!

image

Sjölejonen var toknöjda med vädret

image

Apor

image

Snälla apor

image

Flamingo

image

På barnens zoo fanns de sötaste små djuren!!

image

image

I terrariet fanns de argaste

image

Så fick jag se lillkinesens favoritdjur IRL. Oerhört söta små varelser. Detta var nog en ytterst fin årgång bambu, pandan såg helnöjd ut där hon satt och mumsade i sig den.

Burarna var inte alls så kala och hemska som jag trodde. De flesta var trevligt inredda med leksaker och växter. Vissa var något små, men inte alls så små som jag trott.

Kommentera

