Japansk musik

Det händer inget speciellt här för tillfället. Vi lallar runt på stan, äter nudlar och pluggar. I brist på annat att säga tänkte jag dela med mig av min knarklåt för tillfället. Den är japansk. Jag lyssnar inte jättemycket på japansk musik i och med att allt låter nästan likadant. Antingen är det sockersöta, överstylade pojkar som sjunger någon kärleksballad, eller så är det alldeles för unga tjejer som springer runt i minikjolar och ska locka till sig en manlig publik med sina oskyldiga leenden. Ungefär så. Det är inte en rättvis beskrivning, men så känner jag oftare än inte.

Radwimps, ruskigt bra band.

Och för den som är intresserad är AKB 48 det jag klassar som ”typisk japansk musik”. Den här låten spelades verkligen ÖVERALLT i somras:

Kommentera

