Extrainstatt pga av snöööööööö ♥

I ”morse” när jag vaknade upp efter lite hederlig hitobankaraoke (helnattskaraoke) kände jag ungefär lika stor motivation att kliva ur sängen som man kan anta att man skulle kunna ha om man visste att golvet var försåtminerat eller något. Det där var nog förövrig den sämsta liknelsen jag någonsin kommit på. Hur som helst blev det en jävla fart när jag insåg att det snöade ute. På ungefär 10 sekunder hade jag kastat mig ned för min loftsäng och iklätt mig jacka, mössa och kängor och var halvvägs ute genom dörren. Det första jag ser är en japansk ”plogbil”, en truck utrustad med en lastpall som vinklats nedåt för att agera plog. Uppfinningsrikt. I all min brådska hade jag även glömt att i princip alla japaner använder paraply när det snöar. En söt liten granntant frågade lite försiktigt om jag inte tyckte det var kallt och om jag verkligen var okej utan paraply (med en liten hint av HERREGUD FLICKA DU ÄR GALEN så som bara japanerna kan tycka när man går ut utan paraply vid väder som detta).

Image

Tydligen råder också total anarki när det snöar. Nåväl, på japanskt vis. Att gå på bilvägen måste anses ganska galet i Tokyo.

Image

Image

Långvarit är väl det sista man kan säga.

Edit: Jaha, wordpress tyckte att snö var viktigare än min inlägg om Okonomiyaki.

Kommentera

