Torsdagspub och Taito Game Center

Låt oss först få överstökat det obligatoriska ”ååh vad många svenskar vi är momentet”: Åååh vad många svenskar vi är!! Så. I och med GoGo Nihon (vars ena grundare är svensk) kommer det onekligen många svenskar till Japan och ska plugga japanska och oundvikligen hamnar vi alltid i samma jäkla hörn på torsdagspubbarna. Jag ska inte klaga allt för mycket för vi har jävligt trevligt, men HERREGUD VAD MÅNGA VI ÄR!!!
Jag och Alexander drog i alla fall helt spontant till Taito Game Center i Takadanobaba efteråt. Där kan man spela arkadspel, klospel (heter det så?) och annat roligt.

Även kostymnissar och -tanter kommer hit. Det är inte särskilt ovanligt, men ser ganska roligt ut. Om man är svensk. De tycker nog det är roligare att se på oss utlänningar som inte vet hur man spelar.

Nu fick bildsekvensen verkligen det att se ut som att det var jag som vann den, eller hur? Om sanningen ska fram var det faktiskt Alexander. Och personalen som såg att jag bearbetat denna kisse ett bra tag kom fram och ”rättade till” (läs: la den lite närmre hålet) och gav mig tips om hur jag bäst skulle vinna nallen.

Kommentera

