Kräftskiva

När jag åkte till Japan förväntade jag mig inte att jag skulle prata så otroligt mycket svenska som jag gör. Ännu mindre trodde jag att jag skulle träffa en japan som älskar svensk förpackningdesign och dessutom är kompis med två kurskompisar från Rudbecksgymnasiet.

Jag hade inte förväntat mig att ha kräftskiva i japanska motsvarigheten till Central park (Yoyogi Koen) heller för den delen.


Yoyogi Park


Knäckebröd, kräftor och snaps. Vad mer kan man begära?

Om nom nom!

Kolla vad söt han är ❤  (och god)


Den obligatoriska snapsen.

Intet ont anande asiater.

Har man haft en kräfta som husdjur (fråga mig inte varför) är det extra svårt att äta dem tydligen.

Inte ens i Japan undkommer du.

Kommentera

