Supertermosen från helvetet

Kan inte för mitt liv förstå hur japanernas termosar förblivit en hemlighet för alla kaffetokiga svenskar. Visst, jag har sett Zojirushitermosar innan, men alla svensksålda exemplar  verkar komma med en inbyggd kylningfunktion som tillåter kaffet att bli kallt efter ex antal timmar. På gott och ont. När jag köpte min termos för ynka 200kr (i en totalt random ”vi har allt från ansiktsmasker och lösnaglar till riskokare och Gucci väskor”-affär) hade jag inte stora förväntningar på den. Min förhoppning var att den skulle hålla kaffet åtminstone ljummet tills första rasten i skolan. Ni fattar på rubriken att detta inte alls var fallet. En halv dag senare var kaffet fortfarande lika hett som nyupphällt Donkenkaffe. Gick inte att dricka ens en gång. I förrgår proppade jag den full med iste vid 11-tiden på morgonen. Halv nio på kvällen var innehållet fortfarande iskallt.

Jag undrar, vad är det för hemligheter japanerna döljer mer?

Image

Kommentera

