Svensk mat, gud vad tråkigt…

Det blir en hel del nudlar, alger, soja och gud vet vad när man bor i Japan. De har sjukligt god mat MEN man kommer alltid sakna sina svenska favoriter. Jag älskar köttbullar. Verkligen. Det är nog min favoritmat i hela världen. Köttbullar med makaroner och ketchup eller tillsammans med potatis och skysås. Jag har bara varit här i sex veckor men har redan köttbullscravings från helvetet. Så vad gör man? Jo egna såklart!

Image

Väldigt goda, men oekonomiska, små köttbullspuckar.

Image

Bonusmorfar, mannen bakom de godaste köttbullarna. De är sjuka, jag lovar.

Sitter just nu och taggar till för Go Go Nihons torsdags pub i Takadanobaba. Men vad kan gå fel, jag har ätit köttbullar till lunch liksom?

Kommentera

