Bara för att jag är så jävla cool

Som sagt, det är lite knepigt med språket ibland. Och tågtrafiken. Har nu äntligen köpt ett pendlarkort på en linje som heter Yamanotelinjen. Det är en ringlinje som trafikerar de största ställena i Tokyo, ställen som Ikebukuro (min hemvist), Ueno, Akihabara, Shibuya och Harajuku. Meeeen. Jag hade lite bråttom. När jag köpte kortet så jag råkade köpa pendlar kort för FEL halva av Yamanotelinjen som inte trafikerar en enda av de stationerna jag vill till!! Lyckat! Men Japan är ju ett serviceland utan like sp självklart gick det att fixa. Trots att personen i Ticket Office inte kunde engelska. Min japanska måste låtit rolig ”idag, detta, köpte. Shibuya, Shinagawa, Akihabara, å nej, jag vill Shibuya, Ikebukuro, Akihabara”. Hehe.

20120726-094415.jpg

Kommentera

