Benkyoshimasu

Plugga på japanska heter benkyoshimasu och det är precis vad jag och Alexander försöker syssla med allra mest just nu, men det är lättare sagt än gjort att hitta ett bra ställe. Visst,Donken och Starbucks är typiska pluggställen men hur roligt är det att sitta mitt bland alla japaner och fråga var toaletten är femtielva gånger  på trasig japanska. Vi hamnade tillslut på ett ”european style” cafe som var jättelugnt, men vi undrar fortfarande om det råder pluggförbud där (se bild nedan).

Jag och Alexander träffas alltid innan skolan och pluggar samt förbereder oss för dagens lektion. En risboll med tonfiskfyllning är perfekt start på pluggdagen.

Efter frukost är det dags att börja kämpa med glosorna!

Här är ju den stora frågan; vad är desk work? Denna skylt sitter på vårt nya favoritpluggcafe så idag har vi pluggat i smyg för ingen av oss har någon aning om hur vi ska fråga vad skylten innebär!

2 thoughts on “Benkyoshimasu”

  1. Hehe, så länge ni inte har skrivbordet med er så borde det vara lugnt :-). Fast då kanske jag har tolkat dem lite för fritt! Det är inte så långt kvar så tror jag du fixar att fråga dem. Sköt om dig!

Kommentera

