Ikebukuro

Yes, idag vandrade vi runt i min stadsdel, Ikebukuro. Det visade sig vara ett ganska blandat ställe med lite elektronik, lite klädaffärer och massor av cafeer, barer och restauranger. Verkade också vara ett lite smyg-otakuställe. En otaku är typ en nörd och syftar ofta på datornördar, animenördar eller spelnördar. Det fanns nämligen arkadhaller och spel samt Maidcafe. Ett Maidcafe är ett cafe där servitriserna går klädda i maidklänningar. Man kan fika men också spela spel tillsammans med den maid som serverar en.

Liteblamdade bilder:

Mina snygga skor jag köpte i Harajuku i förrgår.

Ett av mina favoritgodis!! Hittade i en affär nära min bostad. Orginalet, Ramune, är egentligen en läsk som smakar nästan som sockerdricka. Min teori är att allt godis som smakar Ramune är gott, den är ännu inte motbevisad.

Vi hittade ett cafe som heter Milky Way. Massa glass och glassdrinkar!

Underbart gott!

Alexander smälter in i inredningen.

Kommentera

