Hinder

Igår när jag och Alexander klev ut från Avenyn kontor och konferens kändes det som vi tagit inte bara ett utan tio steg mot Japan. Vi fick svar på alla våra frågor om CSN, boende och kostnader. Däremot finns det ett hinder kvar. Jag behöver gymnasiekompetens innan jag kan ansöka om ett visum! Jag har redan försökt boka möte med syon, men har inte lyckats få tag i henne. I värsta fall får jag ta resten av kurserna nästa sommar och åka ned på turistvisum och sedan ansöka om studentvisum inför nästa skolstart.

Kommentera

